Sabtu, 1 Januari 2011

Kereta di pecahkan

Tiga biji kereta jemaah Masjid Taman Intan dipecahkan semasa mereka sedang sembahyang Isyak di Masjid Taman Intan malam tadi. Kereta tersebut di letakkan di perkarangan hadapan masjid.

Tempat letak kereta agak jauh dari jalan Taman Intan dan perkarangan masjid agak gelap memudahkan lagi jenayah tersebut dilakukan. Jemaah yang sedang bersembahyang tidak sedar kejadian tersebut berlaku, hanya disedari apabila hendak pulang.

Tiada apa barang berharga yang ada didalam kereta-kereta tersebut, hanyalah beberapa ringgit wang siling yang diletakkan didalam kotak habuk rokok. Tuan punya terpaksa mengeluarkan  wang melebihi satu ratus ringgit untuk menggantikan cermin tingkap yang dipecahkan.

Adalah difikirkan wajar untuk AJK masjid menimbangkan pemasangan lampu limpah dihadapan masjid untuk mengelakkan kejadian sedemikian berulang. Lebih sesuai lagi untuk memasang Kamera Litar Tertutup CCTV yang dapat merakam sebarang perkara yang berlaku didalam dan dikawasan luar masjid,  jika kewangan tidak menjadi masalah.

Ada juga pihak pihak yang mengatakan pemasangan tembok penuh sebagai pagar masjid tidak praktikal, kerana menghalang penglihatan orang kepada perkara yang tidak diingin berlaku didalam kawasan masjid. Juga tembok itu juga boleh dijadikan tempat bersembunyi orang orang yang berniat jahat terhadap jemaah.
.