Jumaat, 7 Januari 2011

Lagi Kemalangan di Persimpangan

.
Sebentar tadi berlaku kemalangan yang agak teruk di persimpangan jalan Taman Intan - Taman Emas Suria menuju ke Lencongan Barat. Kemalangan berlaku lebih kurang jam 9.30 malam. Seperti biasa pemandu yang terlibat menyatakan tidak tahu atau tidak menyedari kenderaan dari arah Lencongan Barat menghala ke Taman Intan perlu berhenti dan memberi laluan. 

Sering jalan yang agak gelap dan pokok besar di kiri kanan jalan dijadikan alasan. Manakala tanda 'Berhenti' terlindung oleh pokok dan hanya boleh kelihatan apabila terlalu hampir pada persimpangan. Pemandu yang tidak biasa atau tidak pernah  melalui jalan ini sering menghadapi masalah ini, melainkan mengekori kenderaan lain menghala arah yang sama.

Walau apa pun pemandu mesti beringat ketika melalui jalan didalam taman perumahan dan hendaklah mengurangkan hadlaju di bawah 60 km/j. Kelajuan ini mungkin membolehkan pemandu bertindak sekiranya terdapat masalah.

Kemalangan kerap berlaku di lokasi ini tetapi yang berlaku tadi adalah yang terburuk kerana penumpang mendapat kecedaran apabila kepala terhentak ke cermin hadapan. Penumpang yang cedera terpaksa dibawa ke hospital menggunakan ambulan.


.